Vant hytta - Lions Club Vestvågøy

Publisert av Dan-Viggo Vårum den 25.01.21.

Arvid Solstad kjøpte to lodd. Det ga full uttelling.

- Vi fikk besøk som hadde med seg loddebok, og jeg hadde tjue kroner i lommeboka og kjøpte to lodd. Da vant jeg, sier Arvid Solstad.

Lions Lofoten solgte 9400 lodd i perioden juni til september i år, og i trekningen i september fikk den heldige vinneren en hytte i premie. Inntektene i lotteriet går i sin helhet til prosjektet "Mitt valg".

Pengene går til å for eksempel arrangere kurs på barnehager og skoler. Det skal blant annet arrangeres oppfølgingskurs og foreldrekurs, og et kurs om seksuelle overgrep for ungdom, forteller Arne Christoffersen i Lions Lofoten. Lions tar alle kostnader for kursene, og deltakerne får det gratis.

- Forutsetningen er at de bruker dette opplegget overfor elevene, og det vet vi skjer, sier Christoffersen.

Den frivillige organisasjonen har god kontakt med kommunens oppvekstsjef som følger opp at skolene får "Mitt valg" på timeplanene.

Sennesvik

Hytta som ble loddet ut er isolert og verdt ca. 30.000 kroner. Det er byggfag på Vest-Lofoten videregående skole som har bygget hytta med materialer de har fått sponset av Lofotentreprenør.

- Vi har hatt veldig lite utgifter på premien. Det setter vi veldig stor pris på, sier Christoffersen.

Den nybygda hytta skal vinneren sette opp på hytta i Sennesvik. Den vil fungere som vinterlagring for hagemøbler på vinteren, og som lekehytta for de seks barnebarna på sommeren.

- Dette var stas, sier Solstad.

Bilde: Glad vinner Arvid Solstad (i midten) vant hytta i Lions-lotteriet som ble arrangert i sommer og høst. Mange lodd ble blant annet solgt fra en stand i Høstvekka på Leknes. Lions-medlemmene Arne Christoffersen (til venstre) og Jarl "Bobo" Kristoffersen var blant dem som solgte lodd. Foto: Karin P. Skarby, Lofot-Tidende.